söndag 18 mars 2012

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon

Jag har hittat en ny favoritbok, jäklar vad bra den var!

Rachel lever sitt storstadsliv med ett bra jobb, bra boende och en bra älskare (som för övrigt är gift med en annan kvinna).
Men så rasar allt.
Hon ärver ett hus med tillhörande räddningscenter för hundar och ingenting blir som hon hade trott, hon tycker ju inte ens om hundar!
Ekonomiska problem och kärlekstrubbel väntar.

Zoe å andra sidan lever ett högst oglamoröst liv som skild med 2 barn. Hennes exman verkar göra vad han kan för att göra livet surt för henne och till råga på allt så kan hon inte säga ifrån.
Familjelivet knakar i fogarna och droppen kommer när hennes exman köper en hundvalp till ungarna utan att fråga henne först. Hon behöver hjälp.

Natalie och hennes man Johnny har försökt få barn under en lång tid, men det går inte bra. Det funkar inte alls. Alla runt omkring dem får barn men inte de själva, vad är det som är fel?
Helt utan att ha tänkt tanken blir de plötsligt fosterförändrar till en hund, en hund som ska ändra allt.

3 kvinnor, 3 liv, alla ska de länkas samman för att bilda den här underbara historien.

Lucy Dillon har gjort det igen, eller hur ska man säga? Jag började ju med att läsa hennes senaste "Hundar, hus och hjärtats längtan" så man kanske hellre ska säga att detta var en fantastisk start på en lysande karriär? Efter att ha läst hennes senaste så kunde jag ju knappast motstå hennes första.
Jag älskade den. I början tyckte jag att den var seg och att jag inte riktigt fick grepp om saker och ting, men efter det så rullade det på. När jag väl börjat läsa den så kunde jag nästan inte lägga den ifrån mig.

Det är en underbar bok som lämnar mig med en känsla av välbefinnande. Rekommenderas varmt.

Pocket 42 kronor - klicka här
Kartonnage 94 kronor - klicka här
CD-bok 134 kronor - klicka här
CD-bok 219 kronor - klicka här
Inbunden 164 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar