tisdag 20 mars 2012

Vips så blev det liv - Bob Hansson

Den här tog jag mig igenom tack vare en ljudbok. Det var nog tur det, misstänker att den inte varit lika bra utan författarens unika sätt att berätta på.

Den handlar om en massa människor, och då menar jag MASSOR av människor, årtal och namn. Alla som ska spela sin roll i att Bob Hansson kom till världen.
Ja, tanken var i alla fall god!

Men det blir alldeles för rörigt, det blir för många människor och för många årtal, för att inte nämna alla platser.
Grundidén är bra och alla dessa livsöden är intressanta och skulle kunna utgöra stoffet för var sig en egen bok.
Delen där det bara handlar om Bob gillar jag bäst, hans insikter i livet ger mig massor och jag känner att just DET skulle jag vilja ha mer av. Inte allt annat.

Slutet är dessutom otroligt frustrerande där man inte riktigt fattar vad det var som hände. Så ledsen Bob, boken hade sina bra bitar men inte mer än så. Mycket var bara irriterande.

Om ni ändå känner att ni vill bilda er en egen uppfattning:

Inbunden 179 kronor - klicka här
Häftad 184 kronor - klicka här
Pocket 42 kronor - klicka här
Nedladdningsbar MP3 79 kronor - klicka här
CD-bok 59 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar