tisdag 17 april 2012

Bokbeställning och ny önskeläsning!

Bokhyllan får utökning i form av: 
Fallen - Lauren Kate
Torment - Lauren Kate
Passion - Lauren Kate
En serie som jag blev nyfiken på, och eftersom priset på alla tre böckerna var så bra så slog jag till, nu hoppas jag bara att det var värt det!

The secret of happy ever after - Lucy Dillon
Lost dogs and lonely hearts - Lucy Dillon
Dillons senaste plus en favorit i repris fast på originalspråket. En del böcker blir mycket bättre på originalspråk (Tolkien till exempel) så jag vill se om det är detsamma här!

The hunger games-trilogin - Suzanne Collins
Hur mycket bra kan man höra om en serie innan man börjar vilja läsa den själv? Jag får akta mig, snart halkar jag in på "Cirkeln" och "House of night" också! Men men, sånt behöver inte var dåligt alls. Handlar väl mest bara om en önskan att inte vara allt för stereotyp!

The girl who was on fire - Leah Wilson (EDT)
En djupdykning i samhällskritiken och de dolda budskapen i hungerspels-trilogin, om jag förstår det rätt. Alltid spännande när man kan analysera storsäljare lite!

Att skriva: en hantverkares memoarer - Stephen King
Läste lite bra recensioner om denna bok plus att han är en av mina favoritförfattare. Det avgjorde saken, nu är den beställd. 


Ny önskeläsning:
Eat thy neighbour - Mark P. Donnelly
En skum bok som jag halkade in på genom en bokrecension jag läste. En lite annorlunda bok som behandlar kannibalism och omvärldens syn på detta. Motarbetar verkligen det stereotypa läsandet här!


Så nu är det bara att vänta på att paketet med stort P ska komma!

Vidare så har jag halkat in på ett "människosyns-spår" nu, så det ligger mycket etikböcker på min läshög nu. Men variation innebär ju facklitteratur också!
Facklitteratur tar dock otroligt lång tid att läsa så nästa recension kommer ni få vänta ett tag på tyvärr! Men vem vet, jag kanske slår emellan med något annat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar