torsdag 19 april 2012

Crescendo - Becca Fitzpatrick

Uppföljaren till Fallen ängel, det tog tid för mig att komma fram till att jag nog ville läsa fortsättningen men det kan bero på att jag tyckte att jag kunde lämna karaktärerna där de var i den tidigare boken, de verkade ha det ganska bra.

Crescendo har allt som fallen ängel hade: sexuell spänning, svek, osäkerhet, bråk, kärlek och oväntade vändningar.
Jag är lite kluven vad jag tyckte om boken, jag kunde knappt lägga den ifrån mig (vilket brukar vara en bra sak) men jag kände på mig tidigt vem den "onde" var och det är aldrig bra att kunna lista ut sånt så tidigt i boken.
Dessutom så lämnade boken en med en cliffhanger, så nu är jag ju tvungen att läsa boken som kommer efter den här. Något som jag inte heller gillar, att känna sig tvingad att läsa en fortsättning där det är tveksamt om det kommer att bli så bra.

Men på det hela så var den nog läsvärd. Fast jag kan inte bestämma mig. Det är lite mycket av allt ibland. Hm.. Läs den själva så får ni se vad ni tycker!

Svenska alternativ (Förlorad ängel på svenska):
Inbunden 159 kronor - klicka här
Pocket (kommer i juni) 44 kronor - klicka här

Engelska alternativ:
Inbunden 98 kronor - klicka här
Inbunden 128 kronor - klicka här
Häftad 69 kronor - klicka här
Häftad 75 kronor - klicka här
CD-bok 198 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar