lördag 19 maj 2012

The secret of happy ever after - Lucy Dillon

Lucy Dillons senaste feelgood-bok. Den finns inte i svensk översättning än och jag kunde helt enkelt inte vänta så jag läste den på engelska.

Boken handlar om Michelle och Anna, de har skilda liv men ska komma att göra en livsändrande skillnad för varandra.
Michelle har ett förflutet som hon gör allt för att hålla hemligt, men hennes nästan exman Harvey vet hur han ska utpressa Michelle till lydnad, han har haft lång tid att öva. Hennes liv spricker i sömmarna och det nya livet som hon startat utan Harvey håller på att krossas.

Anna har sin drömman och sitt drömliv, i alla fall tror hon det i början. Men Phil har barn sedan innan, och planerar inte att skaffa fler, trots att ett barn är Annas högsta önskan. Detta liv spricker också i fogarna och allt kommer till en punkt utan återvändo.

Jag älskar Lucy Dillon och hennes sätt att skriva. Men nu efter 3 böcker så börjar jag veta vad jag ska förvänta mig, har lärt mig hennes stil kan man säga. Sånt är inte så jättebra, det blir alldeles för förutsägbart.
Dillon har dock blivit ännu bättre på sitt skrivande, det har kommit upp på en ny nivå och det är något som jag njuter av medan jag läser.

Slutbetyget blir ändå positivt, det är en så pass bra upplevelse att jag inte kan vara helt missnöjd med boken. Jag hade dock velat ha mer i slutet, det slutade alldeles för abrupt. Men en mycket bra bok.

Häftad 92 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar