söndag 10 juni 2012

Catching fire - Suzanne Collins

Katniss trodde att hon skulle vara någorlunda säker efter hungerspelens slut. Men hur kunde hon veta att det bara var början? Att hon från och med nu aldrig kommer att vara säker och att hon har försatt ALLA i fara? Hon har startat ett uppror fast hon försökt göra motsatsen, hon har blivit en symbol, "the girl who was on fire".
Huvudstaden är inte nöjd med hennes insats och det finns en man som tänker visa henne det, på sätt hon aldrig kunnat gissa sig till.

Jag dras in i den här boken, jag kan inte ens värja mig! Intrigerna, de samhällskritiska budskapen och känslorna anfaller och tar över hela mitt sinne. Det gör mig både arg och otroligt fascinerad, arg för att det känns som om man tappar kontrollen när man dras in i en bok så mycket att man inte märker när timmarna flyger förbi, och fascinerad av en historia som ger så mycket på så många olika plan.

Att säga att jag rekommenderar den här serien är inte ord nog, totalt helt beroendeframkallande. Det enda jag ångrar är att jag inte har den tredje och sista delen här bredvid mig så att jag kunde fortsätta NU!

Svenska alternativ (på svenska "Fatta eld") :
Pocket 38 kronor - klicka här
Kartonnage 124 kronor - klicka här
E-bok 79 kronor - klicka här
E-bok (trilogin) 145 kronor - klicka här
Ibunden (trilogin) 69 kronor - klicka här
Inbunden (trilogin) 94 kronor - klicka här


Engelska alternativ:
Häftad 82 kronor - klicka här
Häftad, classic edition, 82 kronor - klicka här
Häftad 112 kronor - klicka här
Inbunden 135 kronor - klicka här
Häftad (trilogin) 198 kronor - klicka här
Inbunden (trilogin) 363 kronor - klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar