söndag 8 juli 2012

Day 20 – Favorite romance book

Oj. Här finns det många böcker som konkurrerar om förstaplatsen. Jag ger upp och väljer ut flera:

Vem har inte fångats av dramat mellan Katniss och Peeta? Nivån av känslor som finns/inte finns mellan dem fascinerar mig hela serien igenom.
För att inte tala om twisten i tredje boken.







En av de få böcker som fått mig att gråta flera gånger om medan jag läst. Helt otroligt. Det kommer att bli en omläsning på den här boken, helt klart.

Detta är ett par som är dömda att brinna i varje liv de ses. Låter konstigt men galet bra.






Höjden av uppoffring kan bli nådd i den här boken. Wanda fångar mig och håller mig i ett stenhårt grepp ända till slutet.
Även om jag av någon konstig anledning gärna hade låtit henne få det slut som hon egentligen hade tänkt sig. Varför? Kanske för att det hade blivit mer hjärtslitande på det sättet...






Ni som har hängt med på min blogg ett tag har säkert förstått min fascination av Jane Eyre, den går över det normala.

En klassiker som förtjänar sin plats på hyllan, så otroligt bra och välskriven.







En Harlequin som jag verkligen gillade, den hade verkligen det där lilla extra som jag letade efter. Förtjänar också sin plats på hyllan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar