torsdag 19 juli 2012

Introducerar en gästbloggare!

Under sommaren har ett samarbete spekulerats i och nu tagit form, jag är stolt över att kunna presentera min nye bokkompanjon A-M!

En kvinna som läser varierat inom litteratur som här ska få presentera sig själv lite närmare:

" Vilken ära! Jag är inbjuden att vara gästrecensent på denna bokblogg - så roligt och smickrande!
Hoppas jag kan ge lite idéer och inspiration till litteraturens fantastiska värd, inte bara den traditionella bokmotorvägen, utan även från lite andra vägar i berättarkonstens värld Jag har tidigare konsumerat ganska stora mängder av litteratur, men kommit ifrån läsandet sedan en tid. Nu känns det roligt att påbörja ett samarbete med Malin och börja läsa igen. Tänkte starta nu under min semester - böcker är en härlig avkoppling, och vädret denna sommar inbjuder till att burra ner sig bland kuddarna och läsa! 
Hoppas jag kan ge lite inspiration till just dig, att ta del av den fantastiska kulturskatt vi har. Kultur finns i alla prisklasser, från loppis och bibliotek till högklassiga bokaffärer, radio och talböcker inte att förglömma.
Hoppas ni kommer att tycka om mina recensioner!
Hälsningar A-M"


För att ni som läsare ska läsare ska lära känna oss som team så kommer här 7 snabba!

1. Läser just nu
Malin - "The girl who was on fire" en bra bok som definitivt får mig att vilja läsa om "hungerspelen". 
A-M - "Rosa elefanter" av Karin Brunk-Holmqvist, verkar vara en lättsmält och humoristisk sak. 

2. Bästa svenska författaren
A-M - Håkan Östlundh, intelligent deckarförfattare som med små medel kan ge närvaro i berättelsen. 
Malin - Jag är helt klart svag för Jonas Gardell, han ligger helt klar i en klass för sig. Även om jag också tycker om Håkan Nesser. 

3. Favoritbok
Malin - Kommer alltid vara svag för Jane Eyre, något som alla mina tidigare läsare nog vet vid det här laget!
A-M - Serien som Alexander McCall Smith skrivit, "Damernas detektivbyrå". Fantastiskt att en äldre engelsk man kan skildra livet i Botswana från en kvinnas perspektiv. 

4. Ultimata läsplatsen
A-M - Sängen med massor av kuddar, och bra musik på CD i bakgrunden.
Malin - Hängmattan en solig dag med en svag bris som susar i löven.

5. Vilken genre gillar du bäst?
Malin - Roman, gärna med starka karaktärer som ger ett intryck som består. 
A-M - Gärna böcker med humor i, romaner, deckare m m.

6. Hopp för framtiden angående detta samarbete
A-M - Få igång mitt läsande igen, och utveckla det genom givande diskussioner med Malin. Kanske vi kan läsa olika böcker av samma författare och jämföra/diskutera berättarstil m m.
Malin - Jag vill öppna upp för en dialog om böckerna, och på så sätt förbättra mitt skrivande. Instämmer också om diskussioner och att vi kan läsa böcker som kan jämföras med varandra.

7. Ord till omvärlden!
Malin - Sluta aldrig läsa!
A-M - Kultur är friskvård, böcker är en del av kulturen. Slutsats: böcker är hälsosamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar