måndag 2 juli 2012

Sammanfattning Juni

I Juni månad hann jag läsa:
Emma - Jane Austen
Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - Jennifer E. Smith
Catching fire - Suzanne Collins
Den sista akten - Mari Jungstedt
Den svarta katten - Edgar Allan Poe
Mockingjay - Suzanne Collins
Snusk - Alan Bennett
Förbjuden kärlek - Sharon Kendrick

8 böcker varav 1 stod på Läsplaneringen 2012

Den bästa boken var Catching fire, samhällskritik på hög nivå och dessutom otroligt välskrivet! Spännande läsning som rekommenderas!

Månadens besvikelse var Den sista akten, jag har inte ett tillräckligt ordförråd för att beskriva hur dålig jag tyckte att den var.

Mest förvånande eller uppseendeväckande var Den svarta katten, en riktigt kort bok som ändå lyckas beröra. Det hade jag inte väntat mig.


Jo då, även den här bokmånaden blev riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar