söndag 12 augusti 2012

Bokhyllans medlemmar - D

Vi dyker rakt ner i bokstaven D utan vidare introduktion. 

Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith
Läste jag för inte alls länge sedan, det var en omläsning som lämnade mig besviken. 
Konspirationernas mästare, älskar hans böcker helt enkelt. 
Samhällskritiska böcker har en speciell plats i min bokhylla. 
En underbar bok som kommer kräva en omläsning, och det inom en snar framtid. 
Inte min favorit av Dan Brown, men fortfarande ett mästerverk. 

Skräp, skräp, skräp. Jag kan inte såga den här boken nog, den tog ett par timmar av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka. Till och med att stirra in i väggen hade gett mer än den här boken gav. 
Fin ungdomsbok med ett fint budskap. Lite annorlunda (inga varulvar, vampyrer, änglar och diverse andra halvvarelser) men fortfarande den vanliga ungdomsboken. 
Hemsk liten berättelse på några få sidor. 
... Nej jag hoppar över att skriva något helt enkelt. 
Någon skrev att den här var som en Dan Brown. Personen visste nog inte vad den pratade om. Läste den på engelska, och det var helt enkelt inget vidare. 

Den hemlige kocken: det okända fusket med maten på din tallrik- Mats-Eric Nilsson
Jag vill gärna veta mer om vad jag äter, men samtidigt är jag rädd för vad jag kommer få reda på. Därför är den ännu oläst. 

Den jag vill ha - Sheila O'Flanagan
Står på årets läsplanering, så den kommer förhoppningsvis bli läst snart!
Scott Kelby är helt enkelt i en kategori för sig själv, han kombinerar bra tips med humor. Det gör läsningen rolig och lärorik på samma gång, den bästa kombinationen. 

Djävulen bär Prada - Lauren Weisberger
Står också på läsplaneringen!

Doktor Glas - Hjalmar Söderberg 
Jag samlar ju på klassiker, så den här måste man ju nästan ha. 

Dracula - Bram Stoker
Jag samlar på klassiker, enough said. 

Drömmarnas sjö - Kim Edwards
Fick den så fint rekommenderat till mig, det finns bara en anledning till att den inte blivit läst: det finns en kö på mitt sängbord som inte kan möbleras om hur som helst. 

Drömmen förde dej vilse - Anna Jansson 
Ett signerat exemplar! Hur detta förklarar varför den inte blivit läst... Det gör det inte helt enkelt. 

Dubbelbokat - Sophie Kinsella
Åh jag har så stora förhoppningar på den här boken! Ligger näst på tur efter The return of the king i läshögen. 
Nej, jag började inte följa den här serien heller. 


Bokstaven D bjöd på en hel massa böcker! Otroligt! Kompenserade verkligen för bristerna på bokstaven C...
Jag är nöjd och här finns en massa potential inför framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar