torsdag 6 september 2012

Bokhyllans medlemmar - G

Då är det dags att presentera stjärnorna på bokstaven G!

Gargoylen - Andrew Davidson
En av mina favoriter och även en av de första böckerna som jag recenserade på den här bloggen. Den är otroligt konstig men oj vad jag grät, och jag brukar tycka att kan boken få en att gråta så är den riktigt bra. Läs min recension och läs boken, det är värt det. 

Garpar, gipskatter och svartskallar: invandrarna som byggde Sverige - Anders Johnson
En gåva till mig som jag ännu inte läst, tycker att den verkar mycket spännande i alla fall. Den ligger inte i min läshög för den närmaste framtiden men någon gång SKA det bli av!
Faktiskt min favorit av Meyers böcker, den känns lite mer vuxen och lite djupare, men bara lite. Det går att dra en del paralleller till verkliga livet och hur människor är i stort. Mycket bra. 

Gulliver's travels - Jonathan Swift
En del i min klassikersamling. 
Jag gillar Dan Brown men det här var nog den jag gillade minst av hans böcker. Missförstå mig rätt, jag tycker fortfarande att den är genial, den var bara inte i klass med de andra som på något vis är ännu bättre. 

Ja, bokstaven G var ju snabbt avklarad! På återseende inför nästa bokstav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar