söndag 14 oktober 2012

Bokhyllans medlemmar - L

Vi går raskt fram till bokstaven L och ser vad vi har där:

Lila hibiskus - Chimamanda Ngozi Adichie 
Jag har hört så mycket bra om den här boken och om författaren, så boken bara slank med hem en dag när jag hittade den på rea. Men tyvärr är den ännu oläst och kommer förbli det ett tag till, även om jag hoppas hinna med den innan jul. 

Little women - Louisa May Alcott 
En del av min klassikersamling och även något som jag hoppas hinna ta mig an inom en snar framtid. 

Lost dogs and lonely hearts - Lucy Dillon 
Älskade hennes böcker så pass mycket på svenska att jag måste läsa dem på engelska. Svenska böcker är ju oftast översatta och tycker man om dem på svenska så finns det en stor chans att man tycker ännu bättre om dem på engelska (om engelska är originalspråket). Då får man ju läsa de ord som författaren med omsorg själv valt ut. 

Love by design - Nora Roberts
Bokrea och jag tänkte inte så mycket helt enkelt. Nu står den i bokhyllan och samlar damm. Jag hoppas ännu på att läsa den men det finns en chans att den kommer lämnas till Röda Korset eller dylikt oläst, man måste ibland vara realistisk. 

Tragiskt nog så är det INGA lästa böcker på L, något som jag har för avsikt att ändra på inom en snar framtid, antagligen genom att läsa "Little women". Då slår jag samtidigt ett slag för min klassikerläsning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar