lördag 20 oktober 2012

Bokhyllans medlemmar - N

Nattsvart, Stjärnlöst - Stephen King
Tanken på att jag har en mycket ny, men oläst, Stephen King i bokhyllan är lite oroväckande. Nog för att han är tung att läsa, men han är ju så bra! 
Synd att han inte finns på min "Att-läsa-lista" inom den närmaste framtiden, visst skulle jag kunna göra så att det blir den snart, men nej, det finns andra böcker som jag är mycket mer sugen på för tillfället. Får se det som att jag har något att se fram emot!

Northanger Abbey - Jane Austen
En del i min samling, oläst, men jag har stora förhoppningar på den. Kommer inte att hinna bli läst innan jul. Men men, klassiker blir aldrig för gamla!
Ny favorit i bokhyllan och kommer antagligen generera en omläsning i framtiden. Så bra var den, verkligen. Skrattade högt med jämna mellanrum, till omgivningens förtret får man väl säga...
Totalflopp, jag ville verkligen tycka om den. Men nej, det var verkligen en katastrof. 
Tror att jag ändå kommer ge Anna Jansson en chans till, trots denna dåliga läsupplevelse. Har ju trots allt en oläst och signerad version av "Drömmen förde dej vilse" i bokhyllan!
Inte alls länge sedan jag läste den här inte! Tung men ganska bra, ingen favorit. Skildrar på ett bra sätt tankarna som började komma fram på 30-talet. 

Bokstaven N var relativt snabbt avklarad och inte så imponerande, men men. Mot nya medlemmar i bokhyllan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar