måndag 10 december 2012

Bokhyllans medlemmar - W, X

Här kommer en tunn samling!

Water for elephants - Sara Gruen
Gillade den förvånandsvärt mycket när jag läste den, men den har inte lämnat något bestående intryck. Detta är något som ibland förvirrar mig till att tro att jag egentligen inte tyckte om boken när jag läste den, men så fort jag läser recensionen så inser jag att jag egentligen tyckte himla bra om den! Så ja, helt klart läsvärd!

Walking back to happiness - Lucy Dillon
Har läst den på svenska och älskat den, nu har jag den på engelska oläst och hoppas att den om möjligt ska vara ännu bättre på originalspråket. Någon mer än jag som gör så? Läser böckerna på svenska och om man gillade dem så försöker man få tag i dem på engelska?
Himla bra bok i alla fall, gillar alla hennes böcker och kan knappt vänta tills det kommer en ny!

Who's that girl? - Alexandra Potter
Alexandra Potter och jag har en blandat förhållande till varandra. Ibland tycket jag mycket bra om hennes böcker, återigen så kan jag bli otroligt besviken. Det är ojämnt helt enkelt, mycket beroende på mitt eget humör medan jag läser. Hon bryter mot tabun, vilket jag gillar, men hon blir himla pinsam ibland, vilket jag verkligen inte gillar. Så ja, blandade känslor som antagligen är orsaken till varför jag inte har läst den här än. Vet inte om jag kommer ta mig an den innan jul, tror inte det. Men än kan allt hända!

Ja, det gick fort! Inga böcker på X som ni kanske märkte, verkar vara ganska lite av dem där ute på marknaden, synd, men så är det. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar