torsdag 3 januari 2013

Läser Persuasion och känner...

... att jag bara älskar den! Jag vill dra ut på den och bara njuta, njuta av en kvalitet på texten som jag inte är bortskämd med.
Intrigen är spännande och jag känner mig så indragen att jag knappt vill lägga den ifrån mig. Får se om jag läst ut den tills imorgon, det är en konstig känsla när man bara vill läsa och läsa men ändå dra ut på det hela så länge som möjligt.
Tror inte att jag kommer att kunna hålla mig ifrån ännu en Austen så länge efter jag läst ut den här (även fast jag ibland känner att engelskan kan bli lite kämpig, något som ibland gör att jag missar viktiga poänger och måste läsa om ett par gånger).
Men, än så länge en underbar bok!

2 kommentarer:

  1. Det finns nästan inget bättre än när man är mitt uppe i en bok som man aldrig vill ska ta slut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte annat än hålla med dig fullständigt!

      Radera