måndag 4 februari 2013

Dolda drömmar - Janice Lynn, Jakten på den rätte - Fiona McArthur

Titel: Dolda drömmar, Jakten på den rätte
Författare: Janice Lynn, Fiona McArthur
Originaltitel: The doctor's damsel in distress, Survival guide to dating your boss
Sidantal: 312
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2013-02
Betyg: 4,5 av 5

Beskrivning från Harlequin:
"Dolda drömmar

Det är något med sjuksköterskan Madison som får doktor Levi Fielding att desperat vilja ta henne i sin famn. Hennes naturlighet och slumrande sensualitet gör att han inte kan låta bli att flirta med henne, vilket bara verkar göra henne nervös. Så när Levi räddar Madisons liv på en picknick, vet han att han måste ta tillfället i akt … Jakten på den rätte
Miniserie: Singel i storstan (2/4)

Kära dagbok!
Jag är osams med nya chefen igen. Vi är inte överens om någonting … kanske förutom den där sprakande attraktionen mellan oss. Jag måste säga åt kollegorna att sluta blinka och fåna sig så fort de får se oss två i korridoren. Fast ändå kan jag knappt bärga mig tills i morgon - ännu en dag då jag ska låtsas att jag inte är förälskad i doktor Marcus Bennett ...
Tilly
"

Min kommentar:
Det finns vissa dagar/kvällar/helger/nätter (you name it) när det finns få saker som är så bra som en Harlequin. Det spelar liksom ingen roll om det ibland är lite klyschigt och man vet att allt kommer att sluta lyckligt i slutändan, det är helt underbart ändå.
Så känner i alla fall jag just nu, det passar helt perfekt och jag vill inget hellre än att bara lägga mig under en varm filt, gärna med en kopp varm choklad eller te, och bara läsa Harlequins tills tiden tar slut.

Dolda drömmar
En läkarroman som har allt, olycklig kärlek, ett sorgligt förflutet, problem med en eller flera föräldrar och ett behov av någon som kan "laga" en. Låter inte det som ett upplägg för feelgood? Jag tycker det i alla fall. Jag släpper alla krav och låter min värld bara vara lika stor som den boken ger mig, glömmer allt och bara är. Känns underbart.
Storyn är fin, man har hört den förr med modifikation, men det gör ingenting för den är himla fin ändå. Jag kan relatera till dem båda och börjar faktiskt tycka riktigt mycket om dem mot bokens slut, unnar dem glädje och förstår deras frustration. Fint och läsvärt.

Jakten på den rätte
Intressant upplägg och jag skrattar faktiskt en del ibland. Det känns mysigt och jag hänger helt klart med i svängarna, det känns så äkta och ärligt på något sätt.
Det är mysigt, verkligen. Funderar redan på om jag inte ska ta och läsa om den snart igen. Helt klart något som kommer att få stanna i bokhyllan!
Helt klart rätt bok vid rätt tillfälle, men också en bra historia som inte riktigt är som man tänkt sig. Den känns fräsch och riktigt bra helt enkelt. Ska man läsa sin första Harlequin så kan jag varmt rekommendera den här.

Rekomennderas!

Finns på Adlibris, BokusCDON och Harlequin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar