söndag 17 februari 2013

Mitt fantastiska pocketfodral

Hade varit en jättebra titel på en bok, men det här inlägget kommer faktisk handla om mitt fantastiska pocketfodral.


I dessa tider när man läser sånt som Fifty Shades eller andra böcker med erotiskt inslag så kan det ibland vara fint med ett sätt att skydda boken och det man läser från nyfikna ögon, så att man kan sitta och läsa på bussen/tåget/pendeln utan att skämmas.

Det är i denna tankegång som det här pocketfodralet kommer in, jag fick det som ett varuprov från Pocketfodral.se och började använda det direkt. Lättnaden över att äntligen (äntligen!) kunna ta med sig vilken pocket man än ville och lägga den var som helst utan att behöva skämmas är fantastisk. Det ser ut som om att man går och bär på något mycket exklusivt, en dyr filofax eller en kalender av dyrare sort. Jag känner mig i alla fall mycket sofistikerad när jag går runt med den.




Det finns olika böcker som man kan skämmas över, det behöver inte bara vara erotika. Det kan vara ungdomsböcker som man egentligen känner sig för gammal för men vill läsa ändå. Eller varför inte som det är hos mig själv: jag har boken "Konsten att få mentala superkrafter" av Henrik Fexeus i mitt fodral.
Men det är väl inget att skämmas för tänker du?




Men om man sitter på ett café eller dylikt med en sådan bok så kan jag garantera ett snett ögonkast eller två.

Fodralet är av läder, ni vet den äkta sorten som gör att det bara känns ännu mera exklusivt och dyrt, då känns det väldigt mycket mindre motigt att sitta på det där caféet med en kopp valfritt.

Ibland är det nästan så man fnissar för sig själv och tänker "De skulle bara veta vad jag sitter och läser!". Det är vad jag kallar en helomvändning i humör!





Om vi ska ta något litet som är negativt så var det att det var lite pyssligt att få i pocketboken första gången, lädret är lite stelt i början. Men det är turligt nog något som släpper ganska fort.
Saker som är bra är gummibandet som håller om kring boken, sidenbandet som gör det enkelt att markera vilken sida man är på och faktumet att man kan läsa med en hand och fortfarande hålla mycket bekvämt.

Och just det ja, man får ingen handsvett av det här fodralet, något som kan hända med de plastiga varianterna. Boken var lite svår att få i första gången men sedan blir det bättre, och boken sitter som en smäck, den ramlar på inga villkor ur.

Fler positiva saker är ju att man skyddar just pocketen, så att den inte blir sådär sliten som de annars brukar bli när man tar med sig dem överallt, speciellt det där med fransiga och/eller vikta hörn som så lätt händer.

Rekommenderas varmt, jag kommer att göra mig av med min först när den ramlar isär och är helt oanvändbar. Allvarligt, jag kommer försöka se till att jag alltid har minst ett pocketfodral hemma i framtiden. Det är så pass skönt att kunna ha lite privatliv när det gäller böckerna man läser.

Finns att köpa hos Pocketfodral.se samt hos vissa boklådor.

6 kommentarer:

  1. Åh, jag har aldrig tänkt på att man kan ha ett fodral av den anledningen, vad smart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när jag har ett, så har jag svårt att se hur jag klarade mig utan ett innan ^^ haha

      Radera
  2. Tävla och vinn 2 st skinnfodral!
    Skriv en slogan!
    gå in på www.pocketfodral.se och tävla

    lycka till

    mvh Myrra

    SvaraRadera
  3. WOW, vad fint detta fodral var. Jag har länge varit på jakt efter ett poketfodral just av alla anledningar som du nämner. Detta ska klickas hem på en gång, tack för tipset :)

    SvaraRadera