fredag 1 mars 2013

3 paket med posten, den tomma bokhyllan är snart ett minne blott.

Ibland känns min bokhylla som något som är fullt av gravida marsvin, helt plötsligt så har populationen ökat monstruöst och det slutar inte där, precis när man tror att alla nya småttingar kommit så kommer det en omgång till. Någon som förstår liknelsen?
Jag har i alla fall fått ännu fler medlemmar i min bokhylla, och jag är såklart helt överlycklig även om min sambo börjar se orolig ut...
*Host host* Vidare till den obligatoriska introduktionen där jag visar bilder som är suspekt lika de andra bilderna jag fotat själv den senaste veckan eftersom jag bara har mitt köksbord att fota på just nu *Stort andetag in*.



Adlibris-, Harlequin- och Bokuspaket, allt på samma dag via en brevbärare som uppenbarligen var mycket lättad över att jag var hemma och kunde öppna.

I paketen var det (utan att ta det i någon som helst form av ordning):

Tillväxt till döds - Stellan Tengroth
Utbildande böcker är något som jag tycker om, vi får väl se om den här kan ge något i en debatt som är väldigt het, nämligen hur mycket/många som ska behöva lida för att andra ska få ekonomisk tillväxt. 

Morden i midsomer : en tragisk mans död - Caroline Graham
En av mina favoritserier på tv, har läst den första boken och kunde inte hindra mig själv från att lägga vantarna på den andra boken. Känner jag bara någon nostalgi så kommer det hela vara värt det!

Boken om Joe - Jonathan Tropper
En del böcker kan jag bara inte hålla mig ifrån, snackisar som jag längtar efter att få skapa mig en egen uppfattning kring. Det här är en sådan. 

Fiende utan namn - HelenKay Dimon
Spänning, inte riktigt min genre men eftersom det en gång varit det så måste man ju se om det finns något sätt att hitta tillbaka till det!

Ett recept på kärlek - Jeannie Watt
Ovänner som tvingas samarbeta, det hettar till, såklart. 

Innan filmen är slut/En hopplös romatiker - Anne Fraser, Emily Forbes
Harlequins läkarromaner kan lätt bli beroendeframkallande, tror att det kommer bli fler sådana i min bokhylla i framtiden!

Hunden som hade en gammal själ - Jennifer Basye Sander
Harlequins nya satsnining där man skildrar historier om människans bästa vän hunden. Hur de läker trasiga människor, är de bästa lyssnarna och står för den ultimata vänskapen utan några krav. 

Mitt rätta jag - Beth Andrews
Återförening som slutar i en... återförening?

Den mörkaste lögnen - Gena Showalter
Äntligen! Fortsättningen på Den mörkaste passionen, nu får vi äntligen reda på mer om Gideon som är besatt av lögnens demon. Slutet på den förra boken var lite av en besvikelse men jag var mycket nyfiken på Gideon och var det skulle ta vägen, nu kanske man får reda på det!

Björnbärssommar - RaeAnne Showalter
Böcker jag älskar, tragiska händelser i ett litet samhälle som leder till nya vänskaper och nya vägar i livet. Mysigt med en udd av allvar hoppas jag. 

Intriger och skandaler - Elizabeth Bailey
Historiskt på hög nivå, societet, frierier, titlar med mera. Kan bli spännande!

Magin - Maria V. Snyder
Fortsättningen på Giftet, förra månadens bästa bok. Äntligen ska jag få reda på vad som hände med Yelena, det fanns vissa löften i slutet på den förra boken som eventuellt måste infrias.

Äta djur - Jonathan Safran Foer
Som sagt, utbildande böcker kan man inte för många av! Den här är eventuell den bok som till slut kommer få mig att bli vegetarian, jag är på gränsen redan nu och en liten liten knuff kanske är det enda som krävs. 



Och helt plötsligt har jag 13 nya böcker i bokhyllan! Vilket betyder att de senaste 30 dagarna har bokhyllan ökat med 36 böcker, men så har det ju varit bokreamånad och så har jag ju hittad den där secondhanden som ligger lite för nära för att det ska vara hälsosamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar