lördag 23 mars 2013

Jag släcker ner ikväll, gör ni?

Miljön är något som ligger mig varmt om hjärtat. Så ikväll klockan 20:30, alltså om cirka 20 minuter, så kommer jag att släcka ner allting där jag bor.
Det finns massor av anledningar att göra det.
-Man kan sända ett budskap till makthavare (inte det viktigaste för mig, men tror att när det är så många som deltar så får det gensvar)
-Man lär sig, lite grann i taget, att göra saker som inte har med ström att göra. Läsa, spela sällskapsspel och prata. Saker som ibland hamnar lite i skymundan.
-Jag stänger även av min telefon, allt elektroniskt förutom kyl och frys ska av. Så det finns en lång stund att bara känna efter hur det känns att ingen kan nå en, det kan vara mycket befriande.
-Man lägger märke till hur mycket saker man har som står och tar ström och som kanske inte behöver göra det egentligen.

Hur tänker du? Vad får du ut när/om du släcker ner? Kommer du göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar