måndag 1 april 2013

Sammanfattning mars

I mars månad hann jag läsa:
Lost dogs and lonely hearts - Lucy Dillon
Fiende utan namn - HelenKay Dimon
Innan filmen är slut/en hopplös romantiker - Anne Fraser/Emily Forbes
Ett recept på kärlek - Jeannie Watt
En tragisk mans död - Caroline Graham
En magisk jul - Brenda Novak, Kathleen O'Brien, Karina Bliss
Dödsritten - Maggie Stiefvater
Fiskar ändrar riktning i kallt vatten - Pierre Szalowski
Hunden som hade en gammal själ - Jennifer Basye Sander
Mördaren ljuger inte ensam - Maria Lang

12 böcker varav 1 stod med på Läsplaneringen 2013. 

Jämförelse i antal lästa böcker mot förra året: +3

Antal sidor: 2889

Manliga författare: 1
Kvinnliga författare: 12
Könsfördelningen är som vanligt inget vidare.

Böcker på svenska: 9
Böcker på engelska: 1


Den bästa boken var Fiskar ändrar riktning i kallt vatten, ingen tvekan där. Den fångade mig och den höll mig kvar, bästa boken hittills i år.

Månadens besvikelse var Dödsritten, den var inte som jag väntat mig och jag blev otroligt besviken. Klarade nästan inte att läsa ut den och det var nog en av de värre sågningarna jag någonsin gjort.

Den mest förvånande eller uppseendeväckande var nog återigen Fiskar ändrar riktning i kallt vatten, det var verkligen en positiv överraskning!

Summering:
Bra månad läsmässigt, 10 böcker var verkligen inte illa och jag är mycket nöjd med månadens läsinsats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar