tisdag 7 maj 2013

Post i brevlådan och lite fynd från Sverigeresan!

På min resa ut i Sverige hittade jag fler böcker till klassikersamlingen, så nu är jag riktigt lycklig! Sedan hade det landat en bok i postlådan också, Tisdagskvinnorna. Den låter himla spännande och det ska bli intressant läsning.



Uppifrån och ner:

Peter Pan & Peter Pan in Kensington Gardens - J.M. Barrie
Har kikat efter den här boken ett tag nu, kul att jag skulle springa på ett exemplar :)

The Count of Monte Christo - Alexandre Dumas
Över 800 sidor, och jag ser fram emot det!

The three musketeers - Alexandre Dumas
Otaliga referenser till den här historien fanns i boken Förälskelser, och när jag väl såg den kunde jag inte låta bli.

Tess of the d'Ubervilles - Thomas Hardy
Måste erkänna att referenserna från boken Fifty Shades påverkat mig lite här, men också goda rekommendationer kring filmatiseringen har gjort mig nyfiken.

Tisdagskvinnorna - Monika Peetz
Tydligen en riktig hit i Tyskland, hoppas den kan bli en riktig hit hos mig också!



Det blev även 2 riktigt snygga bokmärken som jag är riktigt nöjd med, de kommer verkligen passa in bra på nattduksbordet!

2 kommentarer:

  1. Hejhej!:D

    Jag hittade just hit, och jag måste säga att jag verkligen gillar din blogg. :) Precis som du, av samma anledning som du, är jag anonym bloggare (har varit det i typ en vecka men men...). Det verkar jättekull att köpa begagnade böcker och jösses vad billiga de är! Jag köper aldrig böcker begagnat, men efter att ha sett din blogg kanske jag börjar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Tack! Välkommen hit! :D

      Radera