lördag 31 augusti 2013

A-Ö-enkäten

Snodde denna från malins bokblogg, hope you don't mind! :)

Author you’ve read the most books from:
Stephen King skulle jag tro, har läst Christine, Cujo, Rasande Rose, Stark, Under kupolen, Den flyende mannen, Maratonmannen, Köplust och Mardrömmar. Men det var ganska länge sedan för de flesta av titlarna, så det finns inga skrivna recensioner och jag siktar på omläsning av nästan allihop.

Best Sequel Ever:
Enkelt: Da Vinci-koden! Browns andra bok om Robert Langdon. Den första var väl sådär, men den andra var klockren.

Currently Reading:
Ingenting faktiskt! Avslutade precis Kodnamn Verity så jag ska snart plocka upp nästa bok i högen.

Drink of Choice While Reading:
Jag gillar min hemmagjorda saft, annars vatten eller varm choklad beroende på väder och humör.

E-reader or Physical Book?
Fysisk bok just nu. Misstänker dock att jag kommer gå över till mycket e-böcker i framtiden, mycket med tanke på pappersfrågan. Låter hellre träden stå där de står.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
Peeta från Hungerspelen kanske? Han verkar vara den blyga men snälla typen som jag tycker om!

Glad You Gave This Book A Chance:
Sarah Blakes "Om du får det här brevet", så otroligt bra!

Hidden Gem Book:
Sophie Kinsellas "Nya kontakter", trodde verkligen inte att den skulle vara så bra!

Important Moment in your Reading Life:
Kan det vara när jag hittade hästböcker? Eller när jag fick mitt första lånekort på biblioteket? En gång i månaden åkte vi till biblioteket och det var som julafton varje gång.

Just Finished:
Kodnamn Verity

Kinds of Books You Won’t Read:
Lyrik, poesi och självbiografier. Läser inte så mycket sci-fi heller.

Longest Book You’ve Read:
En fråga som ledde till en hel del undersökningar från min sida, men det slutade på Under kupolen, den är på nästan 1200 sidor!

Major book hangover because of:
Oj, kan nog vara Underbara helvete. Svårt att påbörja något efter det.

Number of Bookcases You Own:
Jag har två egna bokhyllor och en extra som jag generöst nog har fått en del av en hylla på ;)

One Book You Have Read Multiple Times:
Alltså jag kan läsa vissa bitar ur böcker flera gånger, men att läsa om hela böcker? Det har jag nog inte gjort sedan Harry Potter-tiden, då läste jag alla böcker inför ett nytt boksläpp. Lite tungt när sjuan skulle komma kan jag lova...

Preferred Place To Read:
Soffan. Men det brukar oftast bli i sängen.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:
Nej det kan jag inte komma på något just nu.

Reading Regret:
Ibland skulle jag ha velat läsa mer klassiker, eller rättare sagt ha läst mer klassiker i imperfekt. Det är som en litterär trygghet som är svår att förklara.

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series):
Fallen-serien och säkert någon mer som jag inte kan komma på nu.

Three of your All-Time Favorite Books:
Jane Eyre, Hannibal och The Lord of the Rings.

Unapologetic Fangirl For:
Ian från The Host, eller Mr Rochester?

Very Excited For This Release More Than All The Others:
Sista boken i Crossfire-serien kanske? Kommer inte på något bra just nu som jag ser fram emot. Men jag kan lova att jag efter att ha postat den här enkäten kommer att hitta massor med andra böcker som jag hellre skulle ha velat skriva.

Worst Bookish Habit:
Hamstrar böcker, har alldeles för många som står olästa. Jag sparar bara klassiker, facklitteratur eller favoriter, alla andra lästa böcker får nya hem och andra olästa ersätter dem.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
I bokhylla 1: Appointment with death - Agatha Christie
I bokhylla 2: The girl who was on fire - Wilson (editor)

Your latest book purchase:
Gjordes idag! Det var Den långa flykten som inhandlades för en 5-krona.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Kodnamn Verity tog en del sovtimmar ifrån mig, men den går inte att jämföra med Underbara helvete som jag offrade ganska mycket sovtid för. Blir trött bara jag tänker på det!

Ålder då du lärde dig att läsa:
Ingen aning, tråkigt nog.

Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Jane Eyre kom 1847, kan vara den.

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Antagligen A game of thrones, men jag vågar inte lova något! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar