söndag 8 december 2013

BookGem - pryl med fantastiska fördelar


Videon säger mycket av det jag också vill säga och just det som jag tycker är bra med den här prylen.
Den är liten, smidig och stadig. Användningsområdena blir bara fler och fler ju mer jag pysslar med den!
För att specificera lite mera:

  • Perfekt att ha i köket för att hålla uppe kokboken, om det skulle komma smuts eller kladd på den så är det bara att torka av. Otroligt smidigt!
  • Perfekt för att hålla uppe ett manus vid datorn eller andra ställen. 
  • Passar bra när man vill hålla papper eller en bok uppe i små utrymmen, till exempel när man åker tåg. Om det finns bord eller brickor så brukar de vara mycket små, BookGem tar inte upp mycket plats så den passar perfekt. 
  • Hade jag haft en platta av något slag så hade den nog fungerat mycket bra på den också, speciellt om man ser till det som de visar på videon ovan. 
  • "Benen" ger många möjligheter till hur man vill läsa, speciellt när man ligger i sängen. 

Det finns några få saker som är mindre bra: den klarar inte av att hålla uppe riktigt stora och tunga böcker, då är det lätt att det blir obalans. 
Jag tycker bläddrandet är lite jobbigt, men ändå har man gjort det så enkelt som det bara går tror jag. Mycket handlar nog också om att bli van. 
Ska man ha papper i BookGem så behöver man ha en bit kartong eller något bakom, den är liten och har inget stöd på baksidan för papper/tidningar/böcker som inte är stadiga i sig själva. 

Men i korthet: en riktigt fiffig liten pryl med många användningsområden. Rekommenderas!

Finns att köpa här (klicka)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar