fredag 31 januari 2014

Är i valet och kvalet

Som ni kanske märkt så har Boktjuven stått länge under "Läser just nu" här till höger -->.
Men jag har inte läst en sida i den under flera veckor nu. Jag är halvvägs igenom och jag kan inte hjälpa det, den är så tråkig på något sätt. Alltså det händer saker hela tiden men det finns ingen dramaturgisk kurva, den ligger på samma nivå av action hela tiden.
Jag har läst massor av fantastiskt positiva recensioner och förstår inte varför inte jag också kan tokälska den här boken. Tar den sig först mot slutet? Borde jag fortsätta?

Kate Mortons En välbevarad hemlighet går det desto bättre med, varför har jag inte gett mig i kast med Kate Morton tidigare? Varför har det tagit så lång tid? Jaja, bättre sent än aldrig!

PS. Det kan vara så att jag råkat beställa hem ett par böcker. Ops liksom. Inlägg kommer när alla böcker hittat hem. DS.

8 kommentarer:

  1. Om jag var du skulle jag lägga undan Boktjuven. Det är slöseri med värdefull lästid:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nästan att jag håller med dig, men oj vad det tar emot att lägga ifrån mig en påbörjad bok!

      Radera
    2. Håller absolut inte med om att det är slöseri med tid. I så fall rekommenderar jag dig att fortsätta!

      Radera
    3. Hm... Jag ska ta mig en ordentlig funderare!

      Radera
  2. Haha jag råkade oxå beställa hem några böcker, var tvungen beställa hem sista delen i en trilogi och då följde senaste delen i en serie med i beställningen och sen kom det med några smitare oxå som promt skulle åka i just min kundkorg och jag klarade inte av att kasta ur dom .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det konstigt hur lätt det bara slinker ner någon mer hit och dit ;)

      Radera
  3. Alla böcker passar ju inte alla människor heller, så är det ju bara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, men ibland blir man fundersam när så många gillat en bok och man själv verkligen inte faller för den på samma sätt.

      Radera