fredag 31 januari 2014

Sammanfattning januari

I januari månad hann jag läsa:
A SEAL's seduction - Tawny Weber
Spöket på Canterville - Oscar Wilde
Harry Potter and the Sorcerer's Stone - J.K. Rowling
Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams

4 böcker varav 1 stod med på Läsplaneringen 2014.

Jämförelse i antal böcker från förra året: -2

Antal sidor: 757

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 2

Den bästa boken var nog ändå Harry Potter and the Sorcerer's Stone, nostalgin gjorde halva jobbet och jag njöt utav det.

Månadens besvikelse var A SEAL's seduction, den var så otroligt förutsägbar och stereotyp.

Den mest förvånande eller uppseendeväckande var Liftarens guide till galaxen, genuint rolig mot slutet! Kan knappt fatta att det tog mig så lång tid att hitta och läsa den!

Summering
Mycket svag månad sett till mängden lästa böcker, jag hoppas på en förbättring till nästa månad och ska verkligen försöka läsa lite mer!

10 kommentarer:

  1. Jag hade Liftarens guide till galaxen på att läsa listan men tog bort den, var nog fel av mig. Kanske ska ta tillbaka den;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag definitivt att du ska! Början känns hemskt konstig, men mot slutet blir det lite lätt hysteriskt :P

      Radera
  2. Två av dessa böcker står på min framtida omläsninglista; Harry Potter och Lifatrens guide :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Harry Potter var en omläsning för mig, vet inte vilken gång i ordningen. Den lär dock bli omläst fler gånger :)

      Radera
  3. Liftarens guide till galaxen är hysteriskt rolig, tyvärr tycker jag roligheten dalar sakta men säkert i efterföljande böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist :/ Ofta kan det ju bli så, jag tänker på hundraåringen tex; man har ett fantastiskt koncept, men hur ska man kunna göra om det?

      Radera
  4. Vi har alla Liftarens guide till galaxen i en samlingsbok, det var roligt lite då och då men önskar att jag inte läst allt i ett svep för det blev lite väl mycket på en gång men gillade den ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bådar gott för min plan att läsa fortsättningen; det ska göras men inte just nu ;)

      Radera
  5. Harry Potter böckerna vill jag så gärna läsa om. Vill så gärna köpa den där fina samlingsboxen som kom förra året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle också vilja ha den boxen, så snygg!

      Radera