torsdag 20 mars 2014

Film - The Shining

"Heeeere's Johnny!"
Ibland ser jag filmer som baserats på böcker, och då vill jag gärna dela med mig av vad jag tyckte! Det passar ju bra in här eller hur?

Hur som helst, jag kan inte fatta att jag väntat ända tills nu med att se den här filmen. Den är en riktig klassiker och jag förstår varför. Jack Nicholson är verkligen så jäkla läskig, skulle inte vilja möta honom i en mörk gränd!

Handlingen känns dock lite lustig och jag blir väldigt sugen på att läsa boken eftersom jag misstänker att man får mycket bättre förståelse den vägen. Tur att jag har den stående i bokhyllan! Stephen Kings böcker here I come!

Bra film, se den!  (Redrum)

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur många gånger jag har sett denna (boken har jag dock bara läst en gång) och den skrämmer mig lika mycket varje gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste se om den, helst snart. Så jäkla läskig! Förstår att du blir skrämd varje gång, reaktionen kommer bli densamma från min sida!

      Radera